המדינה העבירה פיצוי לחקלאים לאחר 23 שנים – 280 מתוכם כבר נפטרו

    אבי יעקב No Comments on המדינה העבירה פיצוי לחקלאים לאחר 23 שנים – 280 מתוכם כבר נפטרו
    9:26
    10.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא ע"ב-ע"ג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בקרוב צפויים 3000 מגדלי פירות ברחבי הארץ לקבל כספי פיצויים שמגיעים להם על נזקי טבע שאירעו לפני 23 שנים, בעת כהונתם של יצחק שמיר כראש ממשלה ורפאל איתן כשר חקלאות. במהלך איתור המגדלים הזכאים, התברר לראשי ארגון מגדלי הפירות שעבור 280 חקלאים הפיצוי מגיע מאוחר מדי מאחר והם הלכו בינתיים לעולמם ולכן רק יורשיהם החוקיים יזכו להנות מהכספים.

    הסכום שמקבלים כעת החקלאים, שמגיע ל-50 מיליון שקל, הוא הפרש הצמדה על השנים שבהם התעכב תשלום הפיצויים לחקלאים. התשלום התעכב תקופה כה ארוכה מאחר והמדינה סירבה להכיר בו וארגון מגדלי הפירות נאלץ לנהל מאבק בחמש ערכאות משפטיות באמצעות עו"ד שאול פלס, עד לזכיה בבית המשפט העליון.

    בעיית תשלום הפיצויים המאוחרים עלתה בפגישה שקיימו ראשי תנועות ההתיישבות וארגוני החקלאים עם שר החקלאות, אורי אריאל. מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, איציק כהן, אמר שמדובר במקרה של התעמרות המדינה באזרחיה שיש לפעול לכך שלא ישנה. כבר מהתחלה היה ברור שהחקלאים זכאים להפרשי הצמדה, כפי שקורה עם כל חוב למדינה או אדם שזכאי להחזר. בסופו של דבר נאלצה המדינה לשלם סכום גבוה יותר בשל ההצמדה לאורך שנים רבות. אנו מודים לצוות הנוכחי של פקידות האוצר שהחליט לשים קץ לסחבת והגיע איתנו להסדר.

    לדברי מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, על משרדי הממשלה לזכור שפיצוי לחקלאים על נזקים אינו סוג של צ'ופר, אלא נועד לכסות אובדן יבולים ונזקי תשתיות כבדים. עיכובים בפיצויים גורמים לכך שחלק מהמשקים נקלעים לקשיים תזרימיים ואחדים אף נפלטים מהענף בלי יכולת לחזור אליו מאוחר יותר כשהכספים מגיעים. הלקח מסיפור המאבק הוא שכוחם של החקלאים הוא באחדותם – רק בזכות פעילות מאורגנת של המגדלים הצלחנו לעשות צדק היסטורי.



    0 תגובות